Twinkle | Digital Commerce

'Ontevrendheid over productsuggesties groeit'

2017-05-27
180101
  • 0:51

Een ruime meerderheid van de Amerikaanse webshoppers heeft afgelopen jaar slechte productaanbevelingen gekregen. De ontevredenheid is stukken groter dan in 2008, terwijl steeds meer retailers productaanbevelingen doen in hun webwinkels.

In zijn Personlisation Survey concludeert ChoiceStream dat het een met het ander te maken heeft: er komen meer en meer leveranciers op de markt die snel in de behoefte van webwinkeliers kunnen voorzien om aanbevelingen te implementeren. De kwaliteit van deze aanbieders is, net als de expertise van de betrokken webwinkeliers, niet altijd even groot. Ondertussen is het verwachtingpatroon van shoppers rond aanbevelingen wel gestegen.

Ongepast
De meest gehoorde klacht van webshopppers was dat de productsuggesties simpelweg niet aansloten bij waar ze naar op zoek waren (54 procent). Opvallend is verder dat 46 procent de persoonlijke aanbevelingen ongepast vindt, waarschijnlijk wegens het Big Brother-achtige gevoel dat ze erbij krijgen.

Meer resultaten uit de studie van Choisestream vindt u hier.