Twinkle | Digital Commerce

Klantenservice ook voor webshops binnen handbereik

2017-05-27
170130
  • 1:28

Te duur en de bijkomstigheid van ingewikkelde technieken, dat zouden voor webwinkeliers de grootste drempels zijn om een eigen klantenservice op te zetten. ‘Wij willen de instap makkelijker maken’, stelt Sheila Koster van Telecom Direct Almere (TDA).

Laagdrempelig maken
Via zakenpartner Thuiswinkel.org kwam het facilitaire contactcenter in aanraking met de kleinere webwinkeliers in het land. ‘Wij merkten dat het onderwerp klantenservice wel degelijk leeft binnen die branche. Men vindt het alleen te duur of ziet geen mogelijkheden om zoiets zelf op te zetten. TDA wil het daarom inzichtelijk maken en biedt tevens maatwerkoplossingen aan’, legt Koster uit.

Volgens haar werkgever blijkt uit diverse onderzoeken dat online shoppers bij het ontbreken van een klantenservice sneller afhaken in het bestelproces. ‘Ondanks dit gegeven zien wij dat veel webwinkeliers de stap naar een optimalisatie van het klantcontact niet nemen. Met de introductie van onze pakketten willen wij die drempel verlagen’, benadrukt TDA-directeur Cokky Bosman nog maar eens.

Geen rocket science
De diverse tarieven voor het inrichten van een webwinkel-klantenservice staan open en bloot op de website van TDA vermeld. Er is keuze uit verschillende standaardpakketten waarbij de maandelijkse fee varieert van 195 euro tot 1495 euro. Koster: ‘De klant heeft het helemaal voor het zeggen. Als je bijvoorbeeld kiest voor een “Gold-pakket” en je merkt dat er toch minder vragen binnenkomen, kun je zonder problemen afschalen naar de “Bronze-bundel”.’

Het gisteren gelanceerde ContactCare richt zich eveneens op het opzetten van een klantenservice voor webshops. Is hier soms sprake van een nieuwe trend? ‘Volgens mij is dit niet nieuw want Unamic/HCN heeft ook genoeg webwinkeliers als klant. Maar de vragen die bij webwinkels binnenkomen, kenmerken een redelijk snelle afhandelingtijd waardoor je op een eenvoudige manier een klantenservice kunt inrichten.’

Bron: Telecommerce.nl