Twinkle | Digital Commerce

EMarketer bundelt onderzoeken over klantoptimalisatie

2017-10-10
1127561
  • 0:42

In 'Optimizing the E-commerce Experience' bundelen de analisten van eMarketer tal van interessante onderzoeksresultaten. Allemaal hebben ze betrekking op de klantervaring van webshoppers.

Sleutelbegrip in het door ATG gesponsorde rapport van eMarketer is 'optimization services'. Daarmee wordt Software-as-a-Service (SaaS) bedoeld die on demand beschikbaar is en die bestaande platformen voorziet van realtime toepassingen.

Voorbeelden variëren van dynamische zoekmogelijkheden tot aanbevelingen op maat en van click-to-call services tot gepersonaliseerde reviews.

Deze en andere toepassingen komen één voor één aan bod in het overzichtelijke rapport van eMarketer. Behalve cijfermateriaal uit 2008 en 2009 biedt het paper onder het kopje E-Tales steeds voorbeelden van webwinkeliers die gebruik maken van de beschreven optimization service. Zo komen onder meer Zappos.com, Netflix, Diapers.com en Tommy Hilfiger voorbij.