Twinkle | Digital Commerce

Aanbevelingen voor productaanbevelingen

2017-05-26
  • 1:01

Webshoppers die tijdens het winkelproces worden gewezen op gerelateerde producten, moeten hun webstek vaak verlaten om die producten goed te kunnen zien. Maar er zijn betere manieren om aanbevolenaanbod te etaleren.

In aanvulling op een eerderepostingover verschillen tussen cross- en upselling schreef Linda Bustos op Getelastic.com een artikel over wat ze merchandsing usability noemt. Hieronder enkele voorbeelden.

De Ajax Hoover
Volgens Bustos loont het om vr de klik naar het aanbevolen artikel zoveel mogelijk productinformatie prijs te geven. Dat kan onder andere met de Ajax Hoover. Behalve voorelementaire data als naam, prijs en beschikbaarheid van een artikel, is daarin ook ruimte voor een korte beschrijving, bezorgopties, gemiddelde kalntbeoordelingen of beschikbare kleuren.

Barnes & Noblebiedt bijvoorbeeld plaats aan een Add to Cart button, waarmee de aanbevolen producten direct in de winkelwagen kunnen worden geplaatst:

Merchandisingusability_Bustos

TheFind.comheeft zijn Ajax Hoover zelf uitgerust met verschillende tabbladen:

TheFind_recommendations

In de posting op Getelastic.com, die uhierkunt lezen, behandelt Bustos nog een aantal andere manieren om de merchandising usabilityte bevorderen, zoals de quick view, de comparison matrix, add bundle to cart en carry suggestions to cart. Daarbij komen recommendations van onder andere Foot Locker, Wal-Mart, Victoria Secret en Sears aan de orde.