Twinkle | Digital Commerce

Nieuw kinderkledingmerk alleen online te koop

2017-11-08
169129
  • 1:04

De markt voor kinderkleding is een merk rijker dat alleen via het internet wordt verkocht: Chaos-and-order.com. Meer dan de helft van de Nederlandse ouders koopt inmiddels kinderkleding online, blijkt uit onderzoek.

Chaos-and-order.com is een initiatief van styliste Christa Hubert en inkoopster Miranda Veurink, die beiden jarenlange ervaring hebben in de modebranche. Ze hebben ervoor gekozen de shirts van het label alleen via het internet aan te bieden, zoals het Nederlandse Zenggi dat sinds 2006 ook doet. Behalve op Chaos-and-order.com is een deel van de collectie te koop op Kleertjes.com, uitgeroepen tot Beste Webwinkel 2007.

Meerderheid ouders koopt online
Volgens vakblad Textilia koopt 57 procent van de Nederlandse ouders wel eens kinderkleding via het internet. Vooral jongere vrouwen shoppen vaak online voor hun kroost. De hoogte van het inkomen en het opleidingsniveau van de ouders hebben geen significante invloed op de kanaalkeuze. Gemiddeld genomen blijven de zuidelijke provincies iets achter als het gaat om het aantal online-kopers.

Geen enorme bedragen
Toch gaat het nog niet om enorme bedragen; de meerderheid (55 procent) van de ouders die wel eens via internet bestellen doet maximaal 20 procent van de uitgaven aan kinderkleding online. Slechts vijf procent koopt meer dan 60 procent van de kleding op het internet.