Twinkle | Digital Commerce

'Gebrek aan retailervaring geen bezwaar'

2017-05-27
168129
  • [nieuws]
  • 0:54

Retailervaring_e-commerceRetailorganisaties zijn drastisch op zoek naar mensen die sturing kunnen geven aan hun activiteiten op het gebied van e-commerce. Daarbij vormt het geen bezwaar als de kandidaat geen retailervaring heeft. Integendeel.

Dat is de strekking van een rapport van Russell Reynolds Associates, waarover The Times publiceert op zijn website. Het Britse bedrijf in global leadership services voelde verschillende retailbazen aan de tand. Ze noemden retailervaring het minst van alle criteria waaraan een nieuwe online shopkeeper idealiter voldoet. Internetervaring wordt een stuk belangrijker gevonden.

Fresh thinking
Toch is de tijd voorbij dat retailorganisaties zich bij de zoektocht naar een e-commerce manager blind staren op internetspecialisten, concludeert Russel Reynolds. Fresh thinking, visie en commercieel inzicht nemen aan belang toe.

Compenseren
The Times haalt CEO Simon Fox van multichannellende mediawinkel HMV aan, die zegt dat organisaties een team kunnen bouwen rond de lacunes van een goede leider: 'Simpel gezegd kun je het gebrek aan retailervaring best compenseren. Voor een gebrek aan visie of commercieel talent geldt dat niet.'