Twinkle | Digital Commerce

Life: Steven Hunink

2017-05-26
  • 2:13

'INTERNET IN JE BROEKZAK, ERG PRETTIG'

Tekst: Erwin van der Bij

Na de afgelopen jaren de e-commerce poot bij Hema te hebben opgezet, ging Steven Hunink begin september een nieuwe uitdaging aan bij Kijkshop. Als e-commerce manager is zijn eerste prioriteit: een serie optimalisatieslagen maken. 'Maar op de langere termijn zullen we online zeker meer gaan bieden. Producten en diensten die je op dit moment nog niet vindt op Kijkshop.nl', klinkt zijn ambitie luid en duidelijk.

Internet
'Ergens halverwege negentiger jaren was ik voor het eerst online. Sindsdien heb ik er een hobby bij. Ik ben vooral gefascineerd door de veelzijdigheid van internet. Bedenk 'iets' en het web helpt je verder. Daarnaast biedt het in mijn dagelijks leven op heel veel vlakken uitkomst. Uiteraard het kopen/vergelijken van producten, het inzien van een concertagenda, het opzoeken van een telefoonnummer, noem maar op.'

Inspiratie
'Ik put mijn inspiratie niet uit enkele specifieke websites. Wekelijks bezoek ik, via verschillende blogs/nieuwssites, sites die om welke reden dan ook in het nieuws zijn. En natuurlijk kijk ook ik met regelmaat even op Bol.com of Wehkamp.nl.'

Webaankopen
'Mijn eerste aankoop op het web zal een cd zijn geweest, of wellicht een paar concertkaartjes met de creditcard van mijn vader. Ik weet het niet exact meer. Op dit moment koop ik van alles online, uiteenlopend van een scooter en een gitaar tot de meer standaard internetaankopen zoals boeken, muziek en elektronica. De onbeperkte keuze die internet biedt, is mijn voornaamste drijfveer. Voor alles is een bredere keuze voorhanden. Uiteraard spelen gemak en tijdsbesparing ook een grote rol bij mijn webaankopen. Qua betalen, kies ik het liefst voor iDeal.' 

Ontwikkeling
'Op webgebied ben ik blij met de ontwikkeling van mobiel internet, dat het afgelopen jaar voor mijn gevoel pas écht groot is geworden. Ik vind het erg prettig om internet in mijn broekzak te hebben. In 2009 verwacht ik dat veel webwinkels harder gaan inzetten op mobiel internet en dat we schitterende webshops gaan krijgen voor onze mobieltjes.'

Onderbelicht
'De supermarktbranche is nog onder-maats op het web. Het valt me op dat behalve AH de overige supermarkt-ketens zich nog niet écht wagen aan e-commerce. Ik denk juist dat er ruimte is, of in ieder geval komt, voor een supersnelle supermarktservice voor je dagelijkse boodschap: na bestellen binnen een halfuur in huis. Zie het als de pizzakoerier van de supermarkt.'

Place to be
'Op de wereld zijn veel mooie plekken, maar als ik één plek als 'mijn wereldplek' moet benoemen, dan is dat Amsterdam.'

Persoonlijke noot
'Een dag niet geïnternet, is een dag niet geleefd.'

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 10-2008.