Twinkle | Digital Commerce

Microsoft benoemt digitale diva's

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:08

DigitaldivaMicrosoft, Mindshare and Ogilvy Chicago deden onderzoek naar het online gedrag van Amerikaanse vrouwen en bestempelen 16 procent van hen nu als 'Digital Diva'.

De digitale diva's winkelen en communiceren meer dan gemiddeld en maken daarbij gebruik van digitale mogelijkheden. Ook voor de aankoop van package goods als toiletpapier of luiers gaan ze het internet op en bovendien communiceren ze daar over dergelijke producten.

Dit toont volgens Graceann Bennett van reclamebureau Ogilvy & Mather aan dat grote fabrikanten als Unilever en Kraft Foods digitale media serieus moeten nemen: 'Het zou een enorme vergissing zijn als marketeers van package goods terugkeren naar het gebruik van traditionele media', waarmee Bennett onder andere doelt op televisiereclame.

Eind aan vooroordeel
Volgens het toonaangevende Amerikaanse magazine Advertising Age maakt het onderzoek van Microsoft en consorten een eind aan het vooroordeel dat vrouwen geen zin hebben te praten over producten waar weinig gevoelswaarde aan zit.

Voorlopers
Microsoft zelf laat weten dat Digital Diva's voorlopers zijn en dat grote groepen vrouwen hun media- en winkelgedrag in de nabije toekomst zullen volgen.

Een aantal cijfers over deze 'nieuwe' doelgroep op een rij:
• 22 procent shopt iedere dag
• 86 procent deelt winkelervaringen met anderen
• De meerderheid ziet mobiele telefoons en computers als verlengstukken van de eigen persoonlijkheid.
• Gemiddeld hebben ze opgeteld 171 contacten in de adresboeken van hun mobielee-mail, sociale netwerken.