Twinkle | Digital Commerce

Kredietcrisis trekt bezoekers naar 2dehands.nl

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:57

Advertentiesite 2dehands.nl zegt de invloed van de kredietcrisis op het consumentengedrag duidelijk te merken. Het aantal bezoekers lag in oktober 25 procent hoger dan in voorgaande maanden.

In de afgelopen maand brachten dagelijks gemiddeld ruim 62.000 mensen een bezoek aan 2dehands.nl, waar dat gemiddelde in andere maanden rond de 50.000 blijft hangen. Ook het aantal geplaatste advertenties per dag lag de afgelopen maand met een gemiddelde van 6.500 fors hoger dan de gebruikelijke 5.000.

Op de kleintjes letten
'We merken dat mensen nu meer op de kleintjes letten', aldus Linda Schaake van 2dehands.nl in een reactie. 'Nederlanders beseffen dat hun oude spullen nog wat geld kunnen opbrengen. Ik verwacht dat deze trend de komende maanden zal doorzetten.' Vooral in de categorieën kleding, speelgoed en auto's is de belangstelling voor gebruikte producten goed merkbaar.

Viavia.nl
2dehands.nl werd afgelopen zomer eigenaar van concurrent Viavia.nl, dat momenteel grondig wordt verbouwd. Vanaf 1 januari aanstaande moet de site de concurrentie aangaan met marktleider Marktplaats.nl. De plannen voor die lancering liggen volgens Schaake op schema. Hoewel Viavia.nl het uithangbord wordt, zullen de sites 2dehands.nl en 2dehands.be in de lucht blijven.