Twinkle | Digital Commerce

Pizza Hut neemt Facebook-bestellingen aan

2017-05-26
  • 1:00

Hongerige Amerikanen op Facebook kunnen voortaan een bestelling doen bij Pizza Hut zonder de populaire netwerksite te hoeven verlaten. 'Get pizza in your face', luidt de slogan.

De dienst combineert het bestelgemak van Pizza Hut met de relevantie van Facebook, vindt Bob Kraut, eindverantwoordelijk voor marketingcommunicatie bij de pizzaketen. 'Dit is de volgende logische stap voor Pizza Hut. De populariteit van Facebook stijgt onder jongere sociaal verbonden consumenten.' En dus werkd gebouwd aan een 'pizza experience they will love'.

Favoriete pizza's
De nieuwe dienst, Pizza Hut Interface genaamd, stelt leden van Facebook in staat het hele menu van Pizza Hut te doorzoeken en te bestellen zonder Facebook.com te hoeven verlaten. De favoriete pizza's worden onthouden en kunnen een volgende keer gemakkelijk opnieuw worden besteld.

Applicatie downloaden
Tegelijk met de introductie van Pizza Hut Interface heeft de keten zijn pagina op Facebook vernieuwd, waar leden de applicatie kunnen downloaden en Pizza Hut kunnen toevoegen aan hun favorieten. Zo blijven ze op de hoogte van de laatste nieuwtjes en acties van de keten, terwijl ze ook hun eigen ervaringen met Pizza Hut kunnen delen door het plaatsen van verhalen, fotos en video's.

Bron: Qsrmagazine.com