Twinkle | Digital Commerce

Ook oude kleding in nieuwe webshop Oilily

2017-11-08
  • 1:27

Het Nederlandse kledingmerk Oilily heeft de virtuele deuren van een webwinkel geopend. Opvallend is dat behalve artikelen uit de nieuwste collectie, ook afgeprijsde items uit vorige collecties te koop worden aangeboden.

Nederland heeft de primeur wat betreft een Oilily-webwinkel. In november volgen andere Europese landen waar het bedrijf actief is en het is de bedoeling dat Amerikaanse Oilily-kopers vanaf het voorjaar online terecht kunnnen.

Oilily heeft een aantal moeilijke seizoenen achter de rug, bevestigt corporate marketing manager Marcel Dekker: 'Maar het bedrijf zit weer in de lift. We hebben een rebranding achter de rug, een nieuwe creatief directeur en de eerste geluiden over de najaarscollectie zijn erg goed.'

Hetzelfde zegt Dekker over de webwinkel, die op 1 augustus live ging. Oilily heeft 17 fysieke winkels in Nederland. Het aantal multibrandstores waar het merk te koop is, bedraagt een veelvoud daarvan. 'We hebben retailers van tevoren laten weten dat we de stap richting webverkoop gingen maken. Dat heeft vrijwel geen wrijving opgeleverd. Ten eerste omdat we zelf natuurlijk al fysieke winkels hebben en ten tweede omdat onze kleding via andere partijen ook al online wordt aangeboden.'

Oilily biedt de kleding in de webshop aan tegen exact dezelfde prijzen als die in de eigen stenen winkels worden gerekend. Bij een bestelling boven de 150 euro hoeft de webshopper geen verzendkosten te betalen. Volgens Dekker moet de webwinkel zich in de top-3 van Oilily's omzetrijkste verkooppunten kunnen nestelen. 

Op Shop.oilily.nl is ook een zogenoemde Factory Outlet te vinden, waar kleding, tassen en accessoires uit oude collecties tegen korting te koop zijn. Dekker daarover: 'Offline werken we ook met outlet stores, dus waarom niet online? Bovendien heeft Oilily een traditie van doorgeven; de meeste kledingstukken worden in de loop der tijd door meerdere mensen gedragen. Ook de outlet store heeft als doel Oililiy voor brede groepen mensen toegankelijk te maken.'