Twinkle | Digital Commerce

Ook Calvin Klein maakt stap naar e-commerce

2017-11-08
  • 1:07

Voor het eerst in zijn geschiedenis biedt Calvin Klein klanten de gelegenheid online aankopen te doen. Het modebedrijf zegt veel geleerd te hebben van concurrenten die de stap eerder waagden.

De webshop van Calvin Klein, waar 1.400 verschillende producten te verkrijgen zijn, is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Bezoekers van buiten Amerika komen na het intikken van Calvinklein.com terecht op de mondiale merkpagina.

Amerikanen kunnen in de webwinkel in- en uitzoomen op de beschikbare kledingstukken, een item in de kleur van hun voorkeur bekijken en een wensenlijstje bijhouden. Bezorging is gratis bij een bestelling boven de 200 dollar.

Calvin Klein begint rijkelijk laat met online verkoop. Een concurrent als Polo Ralph Lauren doet al sinds 2000 aan webverkoop en houdt sinds kort ook al een mobiele webwinkel in de lucht. Gucci begon in 2002 met online verkoop en de laatste anderhalf jaar maakten ook de designermerken Prada, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent en Stella McCartney de stap. Toch staan luxemerken allesbehalve te boek als voorlopers in e-tailing. 

Tom Murry, chief operating officer van Calvin Klein, heeft de initiatieven van de concurrentie aandachtig bekeken: 'We hebben het succes en de uitdagingen van andere merksites over de afgelopen jaren geobserveerd. We hebben daar een hoop van geleerd. Ik denk dat we nu beter voorbereid zijn dan we drie jaar geleden waren.'

Bron: Wwd.com