Twinkle | Digital Commerce

Na Neckermann toont ook Otto productreviews

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:49

Grote online warenhuizen in Nederland lijken in de ban te zijn van de professionele reviews. Nadat Neckermann eerder deze week van start ging met reviews van het bedrijf alaTest, toont nu ook Otto op de site professionele productbeoordelingen.

Het werken met reviews is een belangrijke stap naar het aanbieden van meer informatie en transparantie gedurende het aankoopproces, laat Otto weten. 'De potentiële koper van een product kan door het lezen van product waarderingen uit objectieve bronnen beter beoordelen of het aan te kopen product aan zijn of haar verwachtingen zal kunnen voldoen.'

De productbeoordelingen op Otto.nl zijn afkomstig van diverse Nederlands- als Engelstalige bronnen van alaTest. Bovendien kunnen Otto-klanten ook zelf hun mening over een product geven in een review. In Duitsland experimenteert de OTTO-Group, het moederbedrijf van Otto, al langer met productreviews door klanten op de 'social shopping community' Smatch.com.