Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkel.org: NMa moet grenzen stellen aan "dual pricing"

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:44

PrijsknallerDe Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet grenzen stellen aan de prijsafspraken die grote merken met online retailers maken. Het zogeheten dual pricing is niet alleen in het nadeel van de consument maar ook de retailer.

Dat zei Wijnand Jongen, directeur van de branchevereniging Thuiswinkel.org, donderdag tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Volgens Jongen zijn leveranciers die prijsafspraken maken met online winkels al jaren een probleem, maar wordt het probleem steeds groter. 'Grote merken mogen afspraken maken met een enkele winkel, maar als het gaat om een hele sector, dan moet de NMa dat uitzoeken', vindt Jongen. De Thuiswinkel.org zou dit probleem al aangekaart hebben bij de mededingingsautoriteit.

Waarschijnlijk besteedt het tv-programma Kassa morgen in de uitzending ook aandacht aan de prijsafspraken tussen leveranciers en online retailers.