Twinkle | Digital Commerce

Oude e-commerce?

2017-05-26
170130
  • 0:50

De feestdagen zijn weer voorbij. Hartstikke leuk natuurlijk, zo met familie en vrienden. En je houdt er meestal ook wel iets aan over. In mijn geval een paar cadeaubonnen. Specifieker: de bekende Nationale Boekenbon (tegenwoordig Entertainmentbon) en een Bol.com-cadeaubon. Dus ik afgelopen weekend op de Bol.com-site gesurft en wat boeken uitgezocht. Ik dacht: lekker makkelijk, bestellen, bonnen inleveren, dag wachten en je hebt de boeken in huis. U kent het wel.

Helaas, dat feest gaat niet door. Wat blijkt: je kunt bij Bol.com niet alle soorten bonnen inleveren. Bij navraag - via een mail naar de Bol.com-klantenservice - verneem ik het volgende: ‘Helaas is het door het virtuele karakter van onze internetwinkel niet mogelijk met de Nationale Boekenbon of de Nationale Platen-/cd-bon te betalen. Wij vragen hiervoor uw begrip. U kunt wel meerdere Bol.com-cadeaubonnen gebruiken bij een bestelling.’

Dat had ik niet verwacht van de webwinkel die meerdere webwinkelawards in de wacht heeft gesleept. Met alle ontwikkelingen en (nieuwe) technologieën in de e-commerce markt moet dat toch anders kunnen? Of speelt er iets anders?