Twinkle | Digital Commerce

Natte zomer zorgt voor stormloop reizen

2017-05-26
170114
  • [nieuws]
  • 1:40

Door het slechte weer deze zomer is er een ware stormloop op de online reisbureaus, waardoor de reizen inmiddels zo goed als uitverkocht zijn. Online reisaanbieder Elmar met websites als VakantieDiscounter.nl, ReisVrij.nl en ElmarReizen.nl en white labels als Schiphol.nl en Vliegwinkel.nl, heeft deze zomer extra uitzendkrachten moeten inhuren om aan de vraag te voldoen. 'De vluchten zijn niet het probleem, de bedden wel', zegt Gino Goossens, manager Marketing & E-commerce bij ElmarReizen Online BV. In de eerste twee weken van juli 2007 werden er bij Elmar twee keer zoveel reizen geboekt dan in juli 2006. Het is nog nooit zo druk geweest, aldus Goossens. 

De gemiddelde temperatuur in juni was 17,1 graden en de maand juli heeft net geen neerslagrecord gebroken. Een groot deel van de Nederlanders heeft daarom besloten de biezen te pakken en naar een warm land te vertrekken. Terwijl mei nog rampzalig was voor veel reisbureaus, hebben ANVR-reisbureaus en -touroperators in juni 16 procent meer reizen verkocht dan dezelfde maand vorig jaar. De reisbranche kan de enorme vraag amper aan.

Ook Thomas Joosten van affiliate netwerk M4N ziet de enorme 'rush' op last minute vakanties terug in zijn statistieken. M4N heeft een netwerk van affiliates (niche websites) die een vergoeding krijgen voor het plaatsen van advertenties van specifieke aanbieders, zoals de online reisaanbieders. 'De vraag naar online reizen heeft deze zomer echt een recordhoogte bereikt. De zomerperiode is vaak stil voor affiliates die reizen aanbieden. Er zijn dan erg weinig bezoekers. Maar door het slechte weer zitten mensen meer binnen en zijn de bezoekersaantallen beter. Door de rush is de keuze helaas beperkter. In de markt hoor je: ´kunnen we een topjaar draaien, hebben we niks meer´", aldus Joosten.


Gerelateerde artikelen: