Twinkle | Digital Commerce

Flavourites slaat in als een bom

2017-05-26
267188
  • [nieuws]
  • 1:26

Bij de start in februari werden 350 webshops bij Flavourites vermeld. Inmiddels zijn dat er ruim 600. Volgens initiatiefneemster Natascha Klootsema slaat het concept in als een bom. 'Flavourites biedt een overzicht van alleen de állerleukste webshops. Géén ellenlange opsomming van links zoals we gewend zijn van startpagina's en portals, maar een gebruiksvriendelijk en inspirerend vormgegeven zoeksysteem', licht ze het principe toe.

Om tot het overzicht te komen struint Klootsema, zelf journalist/stylist al ruim anderhalf jaar samen met webdesigner Marije Mulder het web af. Webshops kunnen zich ook zelf aanmelden. 'Tot voor kort was webshoppen als shoppen in een vreemde stad. Volop keuze, maar waar vind je de écht leuke shops? Webwinkels als Bol.com en Wehkamp kent iedereen, maar voor de meest verrassende en originele shops op internet moet je de weg kennen', aldus Klootsema. Ze hoopt met Flavourites deze shoppers -de site richt zich op vrouwen tussen de 20 en 40 jaar- tegemoet te komen. 'Vooral carrièrevrouwen en -werkende- moeders, die weinig tijd hebben om uitgebreid te shoppen maar wél van mooie, leuke en originele spullen houden'', vult Klootsema aan. 

'Inkomsten genereren we uit advertorials: een kruising tussen een redactionele tekst en een advertentie. De advertorials gaan naadloos op in onze vormgeving en zijn niet storend, maar hebben juist een toegevoegde waarde voor onze bezoekers', vertelt Klootsema. 'Daarnaast kunnen shops tegen betaling hun webshop in de schijnwerpers zetten op onze site.'

Flavourites mag inmiddels maandelijks rekenen op ruim 70.000 unieke bezoekers die ieder goed zijn voor een gemiddelde van 14 aan pageviews.