Twinkle | Digital Commerce

Internetreclame regionaal uitzenden

2017-05-26
170128
  • [nieuws]
  • 1:06

Internetreclame kan nu ook regionaal worden uitgezonden op Uitzendinggemist en andere sites van de publieke omroep. Stichting Ethernet Reclame (Ster) werkt hiertoe samen met ForMe Video. Daardoor wordt het volgens beide partijen toegankelijker voor het midden- en kleinbedrijf. Citroëndealer De Jong's Autobedrijven is het eerste bedrijf dat regionale commercials uitzendt. 

De commercial van de Jong Autobedrijvenmet showrooms in Leiderdorp, Hillegom, Katwijk en Hoofddorp is uitsluitend gericht op internetgebruikers die wonen en werken in de regio waar De Jong actief is. Gegevens over onder andere de woonplaats van de kijker zijn gekoppeld aan het IP-adres. Hierdoor kan de commercial die relevant is voor kijkers in een bepaalde regio in diezelfde regio ook op de publieke websites worden vertoond. Klanten uit de regio kunnen nu bereikt worden via populaire programma's als het 8 uur-journaal of de Lama's op uitzendinggemist.

'De meeste klanten laten een internetcommercial maken voor de eigen website, maar steeds vaker krijgen wij het verzoek of er meer mogelijk is', zegt algemeen directeur Heiko Bleeker van ForMe Video, gespecialiseerd in de productie van internetcommercials voor het MKB. 'Met de MKB- pakketten ontwikkeld door Ster bieden we onze klanten extra bereikmogelijkheden in hun eigen regio.'