Twinkle | Digital Commerce

Deadline insturen EMMA-case nadert

2017-08-28
  • [nieuws]
  • 1:26

De deadline om een case in te sturen voor de EMMA-award nadert. Organisaties hebben nog tot 1 augustus de tijd. De EMMA wordt tijdens de zesde Nationale E-mail Marketing Conferentie uitgereikt aan de beste, meest effectieve en meest creatieve e-mailmarketingcampagne van het afgelopen jaar.

Criteria
Volgens de jury wordt gekeken naar onder andere de effectiviteit van de campagne, waarbij factoren als respons en budget meegenomen worden. Ook creativiteit (waaronder opmaak, lay-out, content), inzet van middelen (onder andere personeel, budget) functionaliteit, en innovatieve elementen spelen mee bij de beoordeling. Daarnaast kijkt de jury naar de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste) en resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen.

Vorig jaar
Vorig jaar sprak de jury over een hoog niveau van de inzendingen. Juryvoorzitter Marc Borgers gaf toen aan: 'In de diverse e-mailings is vaker over segmentatie nagedacht, over het testen van de subjectline bijvoorbeeld. Maar ook wordt er beter gemeten.' Postbank was toen de grote winnaar. Borgers: 'Jongeren en studenten gedragen zich steeds meer als kritische consumenten, waardoor de effectiviteit van de commerciële uitingen afneemt. Door een ingenieus gebouwd framework is de Postbank in staat een persoonlijke nieuwsbrief te sturen gebaseerd op productbezit, demografie, financiële events, klikgedrag en door de klant afgegeven zachte informatie.'

Jury
De jury bestaat ook dit jaar uit Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur, Beer Flik, managing director Dynamic Zone, Peter Joziasse, manager Innovatie Management TPG Post, Michel Schaeffer, bol.com en Paul Petermeijer, managing director BBP.

Conferentie
De conferentie vindt op 6 september plaats in het Archeon in Alphen aan de Rijn. Aan de hand van casestudies, onderzoekspresentaties, strategische ervaringen en powersessies wordt inzicht gegeven in belangrijke facetten en ontwikkelingen op het gebied van e-marketing.