Twinkle | Digital Commerce

Jongeren hebben online weinig geduld

2017-05-26
  • 0:49

Jonge consumenten gebruiken internet intensief. Ze gaan online om te communiceren of om zichzelf te vermaken. Ze zijn sinds hun veertiende online, hebben hoge verwachtingen en weinig geduld. Sites die in hun ogen falen, vallen al snel af. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research.

Uit het onderzoeksrapport ‘Young Consumers Don't Just Wanna Have Fun Online’ blijkt ook dat meer dan de helft via het web productinformatie zoekt. Dat doen ze niet uitgebreid. Tweederde van de respondenten zegt regelmatig iets online te kopen, zoals boeken, kleding of muziek. Ze betalen met PayPal, en voor grotere aankopen gebruiken ze de betaalkaarten van hun ouders.

Om de jonge consumenten tevreden te houden moeten websites ook entertainment bevatten. Daarnaast moeten sites een simpele navigatie hebben, verschillende betaalmethodes bieden, een sociaal component bevatten en de vooral ook diensten hebben voor de mobiele telefoon of mp3-spelers.  

Bron: Marketing Online