Twinkle | Digital Commerce

Autokopers willen geen stockmateriaal

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:58

Consumenten die een nieuwe auto willen kopen, geven de voorkeur aan echte webfoto’s in plaats van standaard stockmateriaal. Maar liefst 90 procent geeft aan dergelijke foto’s te willen bekijken op de site van de dealer, blijkt uit onderzoek van Kelley Blue Book Co. Dealers gebruiken juist vaak stockmateriaal om nieuwe auto’s onder de aandacht te brengen.

Volgens het onderzoek zoekt 70 procent via internet naar een nieuwe auto. Zeker de helft van hen bezoekt de site van ten minste één dealer. De beschikbare informatie op de site is doorslaggevend bij het vergaren van nieuwe klanten. Sterker nog: 74 procent van de autokopers geeft aan eerder bij een dealer langs te gaan wanneer op de site actuele foto’s staan, in plaats van stockmateriaal. Ruim de helft geeft aan zelfs specifiek de getoonde auto te willen kopen. Bij stockmateriaal is daar uiteraard geen sprake van.

Bij de aankoop van een tweedehands auto willen consumenten naast een foto graag informatie over de opties, de conditie en kilometerstand.